Szkoła Podstawowa nr 48, Śródmieście
Klasa 3a
Nauczyciel: Elżbieta Długosz

Realizacja zajęć w projekcie rozpoczęła się od aktywnego spaceru w Łazienkach Królewskich. Uczniowie poznali zbiorniki wodne, zbadali temperaturę, pH wody oraz jej wpływ na rozwój roślin i zwierząt. W czasie tej lekcji w terenie aktywnie uzupełniali kartę pracy. Pozostałe zajęcia z projektu realizowane były w szkole w ramach zajęć edukacji przyrodniczej. Zrealizowane zostały tematy:

  • Uczymy się oszczędzać
  • Piję czystą wodę
  • Zimowe zjawiska atmosferyczne
  • Nad jeziorami
  • W krainie tysiąca jezior
  • Od kałuży do oceanu
  • Zakręć kran

Uczniowie wykonali następujące doświadczenia:

  • Co pływa a co tonie?
  • Co rozpuszcza się w wodzie?
  • Co się dzieje z lodem wpuszczanym do wody?
  • Kiedy woda szybciej paruje?
  • Obieg wody w przyrodzie
  • W rzece

Za pomocą zestawu badawczego sprawdzali właściwości wody, a wyniki i wnioski wykorzystywali podczas wszystkich zajęć o wodzie. Urozmaiceniem i dopełnieniem treści o wodzie była gra dydaktyczna „Złap wodę”.

Wnioski:

Zajęcia przyczyniły się do poszerzenia treści podstawy programowej przewidzianej dla uczniów klas 1-3 oraz urozmaicenia zajęć.
Uczniowie wiedzą, że woda jest podstawą jakości życia człowieka, zwierząt, roślin oraz innych organizmów w przyrodzie.
Uczniowie znają i stosują sposoby oszczędzania wody.
Wiedzą, gdzie w okolicy znajdują się najbliższe ujęcia wody.
Wiedzą, że woda jest podstawowym czynnikiem właściwego funkcjonowania organizmu ludzkiego.

  • IMG_0533
  • IMG_0536
  • IMG_4736
  • IMG_4738
  • IMG_4740
  • IMG_4742

Polecamy :)