Szkoła Podstawowa nr 48, Śródmieście
Klasa 3a
Nauczyciel: Elżbieta Długosz
Realizacja zajęć w projekcie rozpoczęła się od aktywnego spaceru w Łazienkach Królewskich. Uczniowie poznali zbiorniki wodne, zbadali temperaturę, pH wody oraz jej wpływ na rozwój roślin i zwierząt. W czasie tej lekcji w terenie aktywnie uzupełniali kartę pracy. Pozostałe zajęcia z projektu realizowane były w szkole w ramach zajęć edukacji przyrodniczej. Zrealizowane zostały tematy:
- Uczymy się oszczędzać
- Piję czystą wodę
- Zimowe zjawiska atmosferyczne
- Nad jeziorami
- W krainie tysiąca jezior
- Od kałuży do oceanu
- Zakręć kran
Uczniowie wykonali następujące doświadczenia:
- Co pływa a co tonie?
- Co rozpuszcza się w wodzie?
- Co się dzieje z lodem wpuszczanym do wody?
- Kiedy woda szybciej paruje?
- Obieg wody w przyrodzie
- W rzece
Za pomocą zestawu badawczego sprawdzali właściwości wody, a wyniki i wnioski wykorzystywali podczas wszystkich zajęć o wodzie. Urozmaiceniem i dopełnieniem treści o wodzie była gra dydaktyczna „Złap wodę”.
Wnioski:
Zajęcia przyczyniły się do poszerzenia treści podstawy programowej przewidzianej dla uczniów klas 1-3 oraz urozmaicenia zajęć.
Uczniowie wiedzą, że woda jest podstawą jakości życia człowieka, zwierząt, roślin oraz innych organizmów w przyrodzie.
Uczniowie znają i stosują sposoby oszczędzania wody.
Wiedzą, gdzie w okolicy znajdują się najbliższe ujęcia wody.
Wiedzą, że woda jest podstawowym czynnikiem właściwego funkcjonowania organizmu ludzkiego.