Szkoła Podstawowa Specjalna Nr 51 w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci Słabowidzących nr 8 w Warszawie, Śródmieście
Klasa: 3
Nauczyciele: Aneta Paś, Olga Stankiewicz

Działania:

1. Transport w Warszawie – to chcemy wiedzieć! – 7.11.2019 r.

Podczas pierwszych zajęć uczniowie pracowali metodą projektu. Podczas zajęć powstały mapy myśli “Co już wiemy? Co chcemy wiedzieć? Uczniowie dzielili się swoją wiedzą na temat komunikacji miejskiej w Warszawie oraz poszukiwali odpowiedzi na nurtujące ich pytania. Efektem pracy były wypowiedzi ustne uczniów, plakaty i notatki dotyczące komunikacji miejskiej w Warszawie.
Podczas zajęć uczniowie mieli okazję poznać aplikację “Jak dojadę” oraz skorzystać z niej planując wycieczkę na Plac Zamkowy. Umiejętność planowania trasy uczniowie wykorzystali już na kolejnych zajęciach.

2. Wycieczka na Plac Zamkowy – 8.11.2019 r.

Przy pomocy notatek, sporządzonych na poprzednich zajęciach, uczniowie samodzielnie dotarli do celu podróży - na Plac Zamkowy. Na miejscu, podczas zwiedzania okolicy, uczniowie mieli okazję podziwiać zabytki i zapoznać się z ich historią. Przy użyciu otrzymanej w projekcie mapy uczniowie samodzielnie wybrali trasę do Grobu Nieznanego Żołnierza i dotarli do wyznaczonego przez siebie punktu. Poznanie historii i istoty tego miejsca wdrożyło uczniów do świadomego przeżywania zbliżającego się Święta Odzyskania Niepodległości. Wycieczka na Plac Zamkowy komunikacją miejską oraz do Grobu Nieznanego Żołnierza pieszo (przy użyciu mapy) to cenne doświadczenie, które rozwinęło u uczniów umiejętność planowania trasy i korzystania z mapy podczas podróżowania.

3. Dzień życzliwości w komunikacji miejskiej. – 21.11.2019 r.

W Światowym Dniu Życzliwości 21 listopada poruszyliśmy temat kulturalnego i bezpiecznego zachowania się w środkach transportu komunikacji miejskiej. Uczniowie odgadywali znaczenie monsterów i samodzielnie wyznaczali kodeks odpowiedniego zachowania się podczas podróżowania komunikacją miejską. Podczas zajęć uczniowie tworzyli plakaty, służące samoocenie pt. “Jestem monsterem, czy superbohaterem?.
Każdy z uczniów otrzymał “zadania-wyzwania” dotyczące poruszania się po Warszawie - pieszo i na kółkach. Uczniowie otrzymali następujące zadania:
⦁ Pójdę na spacer do parku/lasu.
⦁ Sprawdzę, ile minut zajmie mi dojście do najbliższego sklepu.
⦁ Osobiście sprawdzę, jakie autobusy odjeżdżają z najbliższego przystanku autobusowego.
⦁ Przejadę się dowolnym środkiem transportu komunikacji miejskiej.
Wszystkim uczniom udało się wykonać zadania.

4. Wycieczka do Zajezdni autobusowej na ul. Ostrobramskiej – 25.11.2019 r.

Uczniowie samodzielnie zaplanowali trasę do zajezdni autobusowej, a następnie sporządzili notatki, zgodnie z którymi podróżowali do celu.
Na miejscu uczniowie mieli okazję zwiedzić zajezdnię podróżując autobusem, odwiedzić myjnię dla autobusów, stację paliw, stację kontroli diagnostycznej autobusów oraz uzyskali odpowiedzi na pytania związane z pracą kierowcy autobusu i podróżowaniem tym środkiem transportu. Uczniowie poznali budowę autobusu i odkryli tajemnicę, co kryje się pod nim. Każde z dzieci otrzymało pamiątkowe zdjęcie za kierownicą autobusu.

5. Co kryje nasza okolica? – 12.12.2019 r.

Na ostatnich zajęciach z programu uczniowie poznawali okolicę szkoły za pomocą gry terenowej “5 minut do”. Przy użyciu mapy i stopera uczniowie zaznaczali na mapie punkty, do których udało im się dotrzeć w ciągu 5 minut lub krócej.

Podsumowaniem projektu była samodzielnie przygotowana wystawa zdjęć z realizacji programu “Po Warszawie pieszo i na kółkach”.

 

  • 1a
  • 1b
  • 2a
  • 2b
  • 2c
  • 3a
  • A
  • Aa
  • Ab
  • Ac
  • Ad
  • B
  • Ba

Polecamy :)